davidenyvonne.reismee.nl

Bye Bye Indonesie

Hallo daar,
Terwijl David van een heerlijke massage aan het genieten is ben ik ons verhaaltje aan het typen.
Na ons avontuur in Lembongan zijn we doorgereisd naar het eiland Lombok. We hadden de lokale ferry gepakt, omdat dit uiteraard het goedkoopst was (zelfs inclusief ligbedden), ideaal zeg ik! In Sengigi hebben we voor een week een scooter gehuurd om Lombok van daaruit te verkennen. We hebben tempels, Mataram (hoofdstad), en diversen strandjes bezocht.
Onze backpacks gedropt bij schotse duikinstructrische die we hadden leren kennen, en op naar Kuta met de scooter. Eenmaal in Kuta aangekomen hebben we een slaapplaats gezocht. David is per ongeluk met de scooter half het restaurant ingereden waardoor een bloempot is gesneuveld, kleinigheidje hou je toch. We konden het voor 3 euro afkopen, geen geld! Jammergenoeg was onze brokkenpiloot daarna een beetje van slag. Waardoor we berg afwaarts er bijna afschoven. Het scheelde niet veel en we lagen op onze neuzen te kijken. Het is wel duidelijk dat onze brokkenpiloot nog niet zoveel ervaring heeft, helaas. Dat heeft mij bijnahet leven gekost.
Kuta staat bekend om zijn mooie stranden en surfen. We hebben hier de omgeving verkend en aan het strand gelegen. De kinderen proberen je hier van alles te verkopen, ze gaan pas weg voordat je iets gekocht hebt of je moet zelf opstappen, erg vervelend. Als er 5 kinderen en 4 vrouwen om je heen zitten op het strand stap je vanzelf wel op uit frustratie.
De volgende bestemming was Senaru, deze plaats staat bekend om zijn watervallen en de Rinjani vulkaan. We hadden hier een hele goede kamer met een prachting uitzicht. 's Avonds hebben we hier een hapje gegeten en dat hebben wij beide geweten daags daarna. Ik was aan de race geraakt en voelde me niet goed (koorts) en David moest ineens ook wat vaker naar het toilet. Wij hebben 's morgens met met pijn en moeite alleen de watervallen bekeken, David heeft in de tweede waterval nog gezwommen. De planning was om terug te rijden naar Sengigi, maar door mijn toestand was dat niet mogelijk en hebben we snel een nieuw onderkomen gezocht, zodat ik naar bed kon. Jammergenoeg hadden we onze EHBO kist met pillen niet bij. David wilden even wat pillen bij de apotheek gaan halen. Er werd meteen aangeboden dat er een apotheekster / verpleegster langs kwam om even naar mijn toestand te kijken. Flink wat pillen voorgeschreven en de volgende dag kwam ze weer terug voor controle. Ik had wel 8 diarre remmers ingenomen, helaas geen effect. Bij locals had het al effect na 2 pillen!
De volgende dag ging het wat beter met mij en hebben we onze trip weer doorgezet naar Sengigi, om vanuit daar naar de Gili eilanden te gaan. 's Avonds een one way ticket geboekt en de volgende dag mooi optijd opgehaald met de taxi die ons naar de boot voor de Gili's bracht. We werden bij een restaurant gedropt waar iemand ons op de boot zou zetten. Lekker rustig aan tafel zaten wij toen ze een retour ticket aan ons wilde verkopen. Onze gedachten was we kijken op de Gili wel wat en hoe we een retour ticket boeken. Helaas waren de verkopers daar niet zo blij mee, ze bleven maar aandringen en daalde flink met de prijs, maar we gaven niet toe. Na 10 minuten waren wij nog de enige toeristen die in het restaurant zaten, apart want we moesten dezelfde boot hebben als de andere. Bleek het zo dat we eerste een retour ticket moesten kopen voordat ze voor ons het ticket heen wilde kopen, belachelijk! We zijn opgestapt en naar de boot gaan lopen. Ondertussen had er 1 van de verkopers spijt gekregen en kwam die aanrijden met 2 boot tickets, terwijl hij nog steeds probeerde zijn retourticket te verkopen (helaas voor hem).
Op de Gili's hebben we lekker gerelaxd door aan het strand te liggen en door wat drankjes te doen in een zwembadbar. Zeker een goed party eiland! Vervolgens zijn we weer terug gegaan naar Kuta Bali. Een hele drukken toeristische badplaats waar je ook goed kunt feesten. Daar hebben we nog even wat geshopt en aan het zwembad gelegen. Waardoor het bijna tijd is om Australië te verkennen!! Net nog even onze haren geknipt een heerlijke massage gehad en ik heb nog een manicuur gehad. En dat voor 13 euro p.p.
Tot het volgende verhaaltje vanuit Australië!!!

Lotte C

Haha nou dit verhaaltje was een goed excuus om even niet met m'n neus in de boeken te zitten.. (Ik verzin steeds weer wat anders)

Maar wat vervelend dat je zo ziek bent geweest Yvon en David ook, heeft toch flink wat verkeerds gezeten in dat hapje eten toen dan, jeetje!

Verder is het weer volop genieten lees ik wel! Lekker verwent door de manicure en massage, kunnen jullie fris en fruitig op naar Australië..

Enjoy! Dikke kus

pap

hartstikke geweldig na de massage kun je meteen weer op de fiets of scooter of weer vlugger lopen vedder veel succes in australie de groeten de oudjes

Sanne

Leuk leuk allemaal, jammer van dat ziek zijn etc. maar ja kleinigheidje hou je toch! ;)
En ze doen er echt alles voor om iets aan jullie te verkopen, dat blijkt wel weer.. Geniet in Australië xxxx

Dian

Heej!
Wat fijn dat jullie de scooter hebben overleeft! Klinkt wel als een erg heftig verhaal :P
Zo te lezen zit het vakantie gevoel er nog steeds goed in. Hopelijk blijft dit gevoel ook voor Australië.
Super veel plezier daar en geniet ervan!
Groetjes!!

jans

haai, haai

Fijn dat jullie heel in Australië zijn gekomen.
Valt ook niet mee zo alleen in het buitenland zonder begeleiding.
Leuk verhaal en weer veel meegemaakt.
Geniet van jullie reis en we lezen het wel weer.

groetjes

thea brugmans

hallo samen,
lombok is erg mooi, wij zijn daar ook geweest
en natuurlijk ook vaak het toilet bezocht

komt vanzelf weer goed, want het is meestal maar voor een paar dagen
veel plezier in australie

Nicole

Wat een leuk verhaaltjee!!! Ik liep ff achter, drukdruk, maar ik ben nu alweer heeeel benieuwd hoe het in australië is!! Super leuk dat je/jullie mij smste voor mn verjaardag!! echt super lief!! Ik wil weer foto's zien!!

jaloers..!! kuss

gert de groot

Hoi Yvonne en David,

Alweer een tijdje geleden dat ik gereageerd heb op jullie mails!
Maar ook hier is het : time flies, hoewel jullie in jullie beleving, met alles wat jullie inmiddels gedaan en gezien hebben, waarschijnlijk al vele maanden weg zijn uit ons kikkerlandje??
Wij hebben de laatste tijd hier kunnen genieten van heel mooi najaarsweer met nog vrij hoge temperaturen voor de tijd van het jaar. maar zo langzamerhand beginnen de bomen hier nu toch echt wel kaal te worden. Iets wat jullie daar, inmiddels in Australië aangekomen, niet zullen herkennen. Want daar is het net andersom toch en is de lente volop begonnen met nieuw leven en nieuw blad aan de bomen! Heerlijk.

Hebben jullie in Indonesië nog iets gemerkt van de spanningen tussen Moslims en Christenen of valt dit toch wel mee?
Vervelend Yvonne die diarree, maar wel een risico als je zover weg gaat en zoveel van de wereld wilt zien. Wat aardig van die persoonlijk hulp en belangstelling vanuit de apotheek. Ik denk dat de plaatselijke pilletjes vaak beter en ook goedkoper zijn dan de medicijnen vanuit Nederland. Hopelijk ben je inmiddels weer helemaal hersteld en het eten in Australië zal je beslist beter afgaan (ik bedoel natuurlijk bevallen!).
Ik kan me voorstellen dat je af en toe helemaal het leplazarus krijgt van die vervelende kinderen om je heen, die beslist iets aan jullie willen verkopen. Maar van de andere kant is het hun manier van overleven, hoe tegenstrijdig dan ook!
En ook dat voortdurend onderhandelen en afdingen zit natuurlijk niet echt in onze cultuur. Maar ja we blijven en zijn toch ook de rijke westerlingen in hun ogen. Waarschijnlijk zouden wij, als we daar woonden, het zelfde doen, moet je maar denken.
Gelukkig is het scooterongeluk van David goed afgelopen!!

Geniet van het nieuwe continent waar jullie nu zijn en van alle nieuwe omgevingen, culturen, mensen e.d. daar.

Groetjes,
Pas goed op elkaar en have fun!!

Wim en Gert.