davidenyvonne.reismee.nl

BeerLao

Heeey,
Wij willen iedereen nog het beste wensen voor 2012. Wij hebben oudjaarsavond met een ander stel gevierd, gezelligen liggen tanken! Op 1 januari zijn Yvonne en ik gaan tuben. Dit houdt in dat je met een band een rivier afdrijft waar ongeveer 15 kroegen aan/in het water liggen waar uiteraard gezopen moet worden. Aan het einde van de middag bleek dat Yvonne naar mijn inzicht net iets te veel gedronken had, is niet zoveel gewend die meid!
De volgende dag hebben wij mountainbikes (beun fietsen) gehuurd om Vang Vieng eens te verkennen. We hebben wat grotten bezichtigd en we hebben een heerlijke frisse duik genomen in het Bleu Lagoon (blauwe rivier). Echt een super mooie omgeving, veel bergen! Op de terug weg ging mij fiets helemaal naar de ........, maar gelukkige kwam er een grote tuk tuk voorbij waarbij wij onze fietsen op het dak konden gooien en zo terug werden gebracht naar onze verblijfplaats. Onze huisbaas (mr. Lao Lao Whiskey) had nog even de moeite genomen om onze fiets te repareren voordat wij deze terug brachten naar het verhuur bedrijf.
De volgende morgen hadden we om 10.30 uur de bus naar Vientaine, de hoofdstad van Laos. Dezelfde avond werden wij nog door een lokale vrouw uitgenodigd om een biertje te komen drinken, dit konden wij uiteraard niet afslaan. Het was gezellig dus hebben we er zeker 4 uurtjes volgemaakt, maar toen was het ook wel een heel eind welletjes, zeker toen er nog wat Lao Lao Whiskey weggetikt moest worden.
De volgende dag moesten we dan ook bijkomen van onze zware avond. We hadden gelezen dat er hier een mooi sauna/massage/zwembed complex was. Eenmaal aangekomen op de plek van bestemming, dachten wij, wat moet dit voorstelllen??? Er stond een houten hut op palen!! Hieronder stond een soort van olievat met water en kruiden erin die werd warmgestookt met hout. Hierdoor werd er hetelucht via een buis het houten hokje ingeblazen, de sauna!!
Verder stonden er nog enkele, niet al te schone, houten bedjes waar je kon genieten van een 1 uur duurende massage. Dit was dus niet heeel aantrekken! We moesten er daarom ook even over nadenken, maar we hebben uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en gebruik gemaakt van de beide aantrekkelijke faciliteiten. Ach het koste maar 5 euri p.p, dat kon de knip nog wel hebben. Ik zag er alleen tegenop dat ik voor de 3de keer alweer gemasseerd zou worden door een man. Na volledig te zijn losgetrokken tijdens de massage (je hoorde echt alles kraken) was het toch de moeite waard om zoiets een keer meegemaakt te hebben. Ook al waren de mannen die ons masseerde niet al te fris, ze haalde wel 30 keer hun neus en keel op tijdens de massage, lekker!
Onze volgende bestemming was Tha Khaek, hier hebben we 1 dag rondgereden op een scooter en de Budda Tempel bezocht, geen waar spektakel. Daag daarna hebben wij de bus naar Pakse gepakt. De volgende morgen rond 4.45 uur ben ik aan de race geraakt en voelde me verre van goed, ik zal wel iets verkeerds hebben gegeten. Daagse erna ging het alweer een stuk beter, alleen jammer dat Yvonne 's nachts moest overgeven. In totaal hebben we 3 dagen niets gedaan, een beetje uitzieken. Na een paar nuttelozen dagen hebben we een scooter gehuurd en zijn we enkele mooie watervallen gaan bekijken in het gebied rond Pakse (Champasak). De volgende dag zijn we het beroemde tempel complex Wat Phu Champasak gaan bezichtigen. Wij vonden vonden dit beiden een beetje tegenvallen, maar niks aan te doen.
De volgende dag hebben wij de bus gepakt naar het party eiland Don Det. Eenmaal aangekomen, is er eigenlijk bijna niets te doen, behalve chillen dan. We zijn hier een beetje rondgefietst en hebben een bezoekje gebracht aan het aangrenzende eiland Don Khon. Je moest zelfs 2 euri betalen om de brug over te mogen, afzetters. Op dit eiland zijn we met een bootje dolfijnen gaan spotten en we hebben ze nog gezien ook! Ook hebben we hier nog een bezoekje gebracht aan een hele grote waterval, zeker de moeite waard!
Op dit moment zitten we aan onze laatste BeerLao. Morgen pakken we de bus naar Siem Reap, Cambodja!

jans

Haai haai

Kunnen we een bezoekje aan jullie brengen ?
Het is toch wel erg spannend wat jullie beleven voor al de speciale race. (grapje)
Fietsen zullen jullie wel niet meer doen ?
Geniet van jullie volgend avontuur dan doen wij dit ook weer.

Groetjes jans jans

Anna

wat moi,en niet zo moi,maar de race en braken daar ontkom je niet aan,vooral niet in deze landen.
Heel veel plezier,en heeel lief zijn voor elkaar?groetjes

Anna en Wiek.

Gert de Groot

Hallo David en Yvonne,

Hartelijk dank weer voor jullie uitgebreide reisverslag en de hele mooie foto's!
Het was weer genieten.
Goed te lezen dat jullie oud/nieuw goed doorstaan hebben en dat het gezellig was.
Inmiddels hebben jullie al heel wat tempels bezocht; heeft dit jullie ook in geestelijk opzicht nog wat opgeleverd??
Jammer dat David nog steeds niet kan wennen aan de massages door mannen gegeven; hoewel dat gelurk boven je lijf inderdaad niet echt fris is.
Hopelijk hebben jullie inmiddels alweer een paar onvergetelijke weken achter de rug.
Hier gaat alles zijn gangetje: af en toe wat verkouden en zowaar krijgen we de komende week een echte eerste vorst periode deze winter.
Dus de handschoenen aan en wellicht de schaatsen onder.
Dit zal jullie wel vreemd zijn bij die Oosterse temperaturen.

Alle goeds vanuit hier en geniet van al het moois daar en van elkaar!!

Wim en Gert.