davidenyvonne.reismee.nl

Aussie!!

Hoi hoi,
Hier zijn we weer! Dit keer vanuit Australië!! De afgelopen 2 weken hebben we ons zeer goed vermaakt in dit land!! Op dit moment staat onze kilometerteller op 5000 km, afgelegd in 8 dagen! Australië is ongeveer even groot als Europa, flinke afstanden dus.
Vrijdagnacht rond 4 uur zijn we geland in Darwin. Op zoek naar een hostel, toen begon de schrik. Een privekamer met gedeelde douche en wc koste maarliefs €60,- p.n., terwijl wij €9,- p.n. gewend waren voor een privekamer met eigen douche en wc inclusief ontbijt en met geluk een zwembad. Dat was even schrikken dus! Gedeelde slaapkamers zijn iets goedkoper €21,- p.p.p.n.
De volgende dag even Darwin verkent, rustig stadje. Ook meteen een tour geboekt naar het Kakadu park. Ook toen schrokken we ons weer even kapot van de prijzen. Maarja, we hadden weinig keus, we wilde het park zien en we hadden maar 1 tour als optie. Dus hebben we maar een tourtje geboekt van 3 dagen. Maandagochtend om 6 uur op naar Kakadu! Een nationaal park van 20.000 km2. Als eerste hadden we een boottour door een natuurgebied waar je wat krokodillen kon spotten! Vervolgens zijn we doorgereden naar het park. Hier gingen we wat rotstekeningen bekijken en naar een mooi uitzichtpunt, waar je kon zien hoe uitgestrekt het park wel niet was! De volgende dag zijn we als eerste ook een uitzichtpunt gaan bezoeken en vervolgens hebben we wat watervallen bezocht! Wel echt super mooie watervallen!! In de mooie rode rotsen verschuild met een mooi wit zandstrand! Dat was echt een plaatje!! 's avonds heben we nog wat mooie pica's kunnen schieten van de zonsonderganag. Onze laatste dag zijn we nog naar verschillende watervallen gegaan waar we konden zwemmen. Ook weer een paradijs! Het waren kleine watervallen verscholen in de rosten waar je doorheen kon zwemmen! Kakadu is echt een geweldig park!
De volgende dag konden we onze stationwagen ophalen! Het links rijden was even wennen, eerst gingen de ruitenwissers op en neer in plaats van het knipperlicht. Als eerste hebben we nog een bezoek gebracht aan het Litchfield park. Om 8 uur 's ochtends zaten we ons te douche onder de watervallen! Lichtfield is ook een mooi park met watervallen, maar het kon toch niet tippen aan Kakadu. Vervolgens hebben we onze rit doorgezet naar het midden van Australië Alice Springs. Onderweg zijn we voor het speelkwartier gestop bij Devils Marvilles, grote ronde rotsblokken! Aangekomen in Alice Springs informeerde we even hoe ver het was tot het Red Centre (verschillende rode rotsen). Dat scheen nog maar 500 km te zijn tot de eerste attractie.
Als eerste hebben we Kata Tjuta bezocht, verschillende rode rotsen bij elkaar! Hier hebben we even snel wat wandelingen gemaakt, maar het zag er wel super mooi uit! Vervolgens zijn we snel doorgereden naar Ayers rock om de zonsondergang te zien, maar helaas regende het pijpenstelen!
De volgende ochtend zijn we weer om half 5 opgestaan om de zonsopgang te zien bij Ayers Rock, helaas zat de lucht te dicht met donkere wolken, dus we hadden wederom pech! Vervolgens hebben we er nog even om heen gereden, helaas begon het toen weer te regenen. Daarna zijn we in de regen doorgereden naar Kings canyon, hopend dat het weer zou opklaren. Toen we aankwamen was de regen gestopt en konden we een mooie wandeling over de Kings Canyon maken van 2,5 uur. Echt een super mooi gebied, met geweldig uitzicht!!
Vervolgens hebben we onze koers richting Adelaide gezet. Onderweg zijn we nog aangemeerd bij Cooper Peddy, hier leeft 70% van de bevolking onder de grond. Verder zijn er veel mijnen daar waar ze Opal winnen. Normaal gesproken zou het rond deze tijd van het jaar daar rond de 39 c moeten zijn, helaas was het bij ons rond de 18 c.
De volgende dag hebben we nog een bezoek gebracht aan Aligator Gorge park, zeker de moeite waard. 's Ochtends rond een uurtje rond 9 reden we de berg op naar het park. We hebben wel meer dan 15 kangaroe's gespot!! 's Middags zijn we doorgereden naar Clare Vally, hier hebben we eerst even nieuwe slaapzakken gekocht die bestand waren tot minus 5 graden. We vroren in de afgelopen nachten onderhand dood, koelt 's nacht nogal sterk af. Het leek wel Nederland! Clare Vally staat bekend om zjin wijnstreek. We hebben dan ook maar even een bezoek gebracht aan één van de wijngaarden waar je gratis wijn kon proeven!
De volgende dag zijn we doorgereden naar de familie van David in Adelaide. Eerste even onze auto gedropt bij de garage, het is wel te merken dat we een goedkope bak hebben gehuurd. Bij Michael & Brenda hebben we 4 dagen kunnen doorbrengen. Adelaide is een rustige stad. We hebben de Adelaide hill bekommen, met op de top een prachtig uitzicht over de stad. Wat cultuur gesnoven in het museum. Oldtimers gespot voordat ze on tour gingen. Hot chocolate met chilli geproeft, apart! En vervolgens nog wat wijn geproeft. Ook hebben we nog een bezoek aan het strand gebracht.
Joww, tot het volgende verhaal!

Janneke

Ha, leuk om te lezen zeggen! Er komen bij mij ook weer veel herinneringen boven.
Veel plezier, groetjes, Janneke

jans

haai, haai,

Mooi verhaal en moie foto's.
David is wel erg sterk geworden dat hij zomaar de 'steen"kan duwen.
Mooi dat julie zoveel bekijken.
We genieten er van.

Groetjes
Stijn zou graag met jullie mee willen reizen maar helaas

Marloes

Haaa :D

Wat een leuke verhalen! Echt gaaf wat jullie allemaal mee maken! Geniet ervan!!

Dikke kus

Anouk

Heey David en Yvonne, superleuk wat jullie al allemaal hebben gedaan/ gezien! Heeeeel veel plezier! Xx

Lotte C

Haha heerlijk, ''jowww tot het volgende verhaal''
Ik ben wederom stinkend jaloers op jullie avontuurtjes en nu voor al die geweldig mooie uitzichten die jullie hebben gespot.. romantisch!
Ik hoor op dit moment de trommels en trompetten in 't dorp, Sinterklaas is er weer en als ik naar buiten kijk is het grauw en koud, blehhg!
Geniet ze daaroooo! Kuss

Lotte C

Ohh echt gave foto's!

Ellen

Super leuk verhaaal! :D En die foto`s, super vet!!
Lekker genieten! xx

Anna

Wat een mooi reisje? hebben jullie weer gemaakt,een neef van ons heeft zijn vrouw op Ayers rock ten huwelijk gevraagd,en ze hebben het nog steeds goed met elkaar.
veel plezier,

groetjes Wiek en Anna.

Lucie

Weer een leuk verhaaltje. Wat gaaf dat jullie al zo veel verschillende dingen hebben gedaan en gezien! En idd even verschil in prijs, maar daar moet je maar niet te veel over nadenken.
Mooie foto's weer :) Echt fijn om te zien dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben! Enjoy!!!!

Sanne

Wooow, ik droom hier helemaal weg achter mn bureau van het verhaal en al die mooie foto's....

Ingeborg

Wat een heerlijke verhalen iedere keer! Jullie maken mij echt jaloers!!! Geniet ervan en ben nu alweer benieuwd naar jullie volgende verhaal.

En de foto's zijn om bij weg te kwijlen! Ga zo door!

gert de groot

Hoi David en Yvonne,

Weer genoten van jullie reisverhalen en van de mooie foto's!!
Wat hebben jullie alweer in, 8 dagen tijd, in Australië veel gezien en gereisd.
Jammer dat het weer tot nu toe wat tegengevallen is; het zou er nu inderdaad prachtig weer moeten zijn.
Niet te geloven 5000 km gereisd in 8 dagen tijd, dat breekt je toch helemaal op of valt dat wel mee??
Wat moet Australië toch een prachtig land en continent zijn met al haar natuurschoon; om jaloers op te worden.
Prachtige parken, watervallen, rotspartijen en dieren etc.
Daar krijg je volgens mij nooit genoeg van!!
En hoe was het bezoek aan de familie David?
Gastvrij onthaal en net zo leuk als je 2 ooms in Mill??

Geniet met volle teugen van al het moois daar en natuurlijk van de mensen om je heen.

Zijn jullie op tijd terug voor het kerstdiner tweede kerstdag of blijven jullie toch nog wat langer weg!!

Groetjes,

Wim en gert.