davidenyvonne.reismee.nl

Adelaide to Townsville!

Heeey Allen,
Vanuit Adelaide hebben we de great ocean route gereden. Het is een hele mooie kustroute met veel rotsen, baaitjes en uitzichtpunten! Great was die zeker! Verder veel chillen kustplaatjes en mooie natuur, ook hebben we koala's gespot in het wild!
Aangekomen in Melbourne zijn we bij de familie van David verbleven. Hier zijn we 1 avond gaan stappen met Michael, 1 van de 2 zoons. Veel leuke, relaxe en wazige kroegen heb je hier! Verder hebben we 1 dag in de stad rond gelopen, 's avonds hebben we de stad vanuit de hoogste toren bekeken, very nice! Zaterdag was een relaxed dagje, Jeanette had wat familie uitgenodigd om te komen bbq'en. Dit was ideaal om nog wat familie te ontmoeten die David nog nooit gezien had.
Vanuit Meldbourne zijn we in een keer doorgereden naar Sydney, om wat tijd te besparen. Sydney echt een super stad!! Je hebt er echt alles, strand, winkels en natuur. De stad licht als het ware in een soort van baai, waardoor een heel groot deel van de stad aan het water gelegen is, daardoor hebben we veel ferry kunnen hoppen. Zo zijn we ook langs het Opera House gevaren. Op de tv lijkt deze vele malen groter en witter, kleinigheidje! Zo hebben we uiteindelijk 3 dagen de toerist lopen uithangen.
Vervolgens zijn we in de regen doorgereden naar de Katoomba (Blue Mountains). Onderweg werd het steeds mistiger, dus wij waren al bang dat het zicht minder goed zou zijn. Eenmaal aangekomen, een en al mist, je zag gewoon helemaal niets, dit was flink balen! Hadden we uiteindelijk 200 kilometer voor niets gereden!
We hebben daarna een bezoekje gebracht aan de Austalian Zoo van Steve Irwin. Hier hebben we een mooie show gezien met krokodillen, slangen en vogels die net over je hoofd heen razen. Uiteraard waren er veel krokodillen te bewonderen in deze zoo omdat dat Steve zijn favorieten waren.

Verder hebben we een 1daagse trip naar Fraser Island gedaan. Dit is het grootste zand eiland ter wereld. We hebben er een oud schipwrak gespot, mooie riviertjes, een super helder meer waar we overigens ook in gezwommen hebben en we hebben een wandeling gemaakt door een stukje regenwoud. Tijdens het zwemmen liep er ook nog een dingo rond die aan iedere tas aan het snuffelen was op zoek naar eten. Dit eiland is echt een super mooi eiland, dus zeker de moeite waard om een bezoekje aan dit eiland te brengen. Ook hebben we nog een middag rond gescheurd op een kleine mini motor.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Rockhampton, een rustig industrie stadje. Hier hebben we een berg beklommen, maar opeens begon David te gillen, hij zag een slang die direct naast hem recht omhoog stond. Waardoor ik ook begon te gillen, maar gelukkig vertrok de slang zonder ons te vermoorden. Hoogstwaarschijnlijk een van de meest dodelijk slangen ter wereld! Hier zijn we 's avonds een heerlijk steak gaan eten om vervolgens naar een rodeo show te kijken. Het was wel gaaf om te zien dat er van die idioten zijn die op een veel te wilde stier gaan zitten en er vervolgens hard vanaf vliegen. Het was een zeer vermakkelijke avond.
In Airlie Beach hebben we een 3 daagse tour naar de white sundays gedaan, echt gweldig mooi!! Grote witte zandstranden waar je op sommige plekken heel veel pijlstaartroggen kon spotten en wat reefsharks. We hebben ook nog in een beschermd natuurgebied mogen snorkelen, dus genoeg vissen kunnen spotten. Uiteraard hebben elke avond een biertje (of een paar meer) gedronken met iedereen.
Groetjess

Anna

Wat weer een super geweldig reisverslag,en wat zien jullie er goed uit,Anna zegt geniet geniet,(ben wel jaloers)
Liefs Wiek en Anna

Dian

Heej!

Klinkt weer allemaal super goed zeg! Gaan jullie al bijna door naar de volgende bestemming.
Hier is het wel even andere koek ;)
Veel plezier nog!!

Liefs Dian

Sanne

Ja dat dacht ik ook... wat zien jullie er goed uit, is vanaf te lezen dat jullie het helemaal aan het genieten zijn!!
Liefs van Sanne V.

jans

Haai, haai.

Zou bijna over willen komen om mee te genieten.
Helaas, durf ik niet te vliegen.
Een geluk voor jullie.
Geniet van jullie reis en we lezen wel weer.

Groetjes jans 4X

Hebben jullie een dagboek bij gehouden ???

Riet

Hey Yvonne en David,

Wat is het weer een geweldig verhaal en wat
is het genieten, zo te lezen!!!!!!
Leuk om zo af en toe ff op jullie site te lezen.
Nog heel veel plezier en geniet ervan!!!!

Liefs Riet

Riet

Wat een schitterende foto's zeg!!!!!!!!!!!!

Nicole

ahhhh,,, wat een super leuke foto's en wat zien jullie er goed uit!!! veel te bruin voor de tijd van het jaar, (lees: jaloers)! Ik zie jullie morgen want ik pak zometeen het vliegtuig!!

Liefs en een dikke kuss!!!

Joris, Pien, Eric en Jeanine

hoi David en Yvonne,

Leuke reisverslagen, mooi weer! Jullie genieten volop zo te lezen. Thailand is voor ons natuurlijk super interessant om te lezen. En de familie in Australië lijkt ons ook leuk om een keer te ontmoeten. Ach wie weet, komt het er bij ons ook nog eens van.

Bedankt voor jullie verhalen, doe voorzichtig en nog veel plezier.
xx, knuffel, doei, fam. van der Wijst

gert de groot

Hoi David en Yvonne,

Wat een prachtige reisverhalen weer en hele mooie foto's; dank daarvoor!
Zo te lezen genieten jullie iedere dag weer van alle nieuwe ontdekkingen, daar in dat verre Australië.
Hopelijk is het weer daar inmiddels lekker zomers aangenaam geworden. Hier verkeren we momenteel in een paar behoorlijke najaarsstormen. Koud is het nog niet en tot nu toe weinig vorst en al helemaal geen sneeuw. Dus we mogen niet klagen.
Wel behoorlijk verkouden met snotteren en hoesten.
Hopelijk hebben jullie daar geen last van.
Sinterklaas alweer achter de rug en nu op naar de kerst en oudjaarsdag het zal best heel gek zijn om dit daar met zulk mooi weer te mogen vieren. Weer eens een hele andere beleving en ervaring dan op 2e kerstdag met oma en opa, ooms en tante, heerom aan de kerstdis te zitten!!

Wij wensen jullie twee alvast hele fijne en mooie feestdagen daar toe. Geniet van elkaar en van al het moois om jullie heen (mensen en natuur).

Groetjes,

Oom Wim en gert.

harrie thea

hallo yvonne en david
de beste wensen voor het nieuwe jaar
reis er lustig op los
drink er nog maar een borrel op
harrie , bart anke, marleen john gijs en pim thea