davidenyvonne.reismee.nl

Australië naar Singapore!

Luitjes,
Na ons avontuur op de White Sundays hebben wij koers gezet richting het noorden van Australie. In Ingham hebben we de Wallaman Falls bezocht. Toen wij eindelijk boven op de berg waren aangekomen, was het te mistig om ook maar iets van de waterval te zien, dit was een fixe tegenvaller! We zijn daarna doorgereden naar Cairns om ons duiktripje te boeken.
Onze 1 daagse duiktrip betrof 3 duiken. De boot waarmee we gingen was superdelux en het lunchbuffet was ook uitermate goed verzorgt. We hebben natuurlijk ook nog gedoken, dit was super, omdat we voor het eerst een 2 meter lange White Tip Reefshark hadden gespot en nog een ander haaitje. Onze duikinstructeur had een grote Green Turtle gevoerd zodat wij deze konden aaien, leuk beestje voor thuis in een heel groot aquarium. Er zwommen nog zoveel meer kleine en hele grote vissen rond, dat het voor ons het geld zeker waard was.
De volgende dag zijn wij doorgereden naar Port Douglas. Dit stadje is echt gericht op toeristen, omdat er erg veel hotels, campings en hostels te vinden zijn. We hebben nog even rondgelopen in het centrum om vervolgens een camping op te zoeken. We waren redelijk vroeg op de camping, dus hadden we nog tijd om een verfrissend duik te nemen in het zwembad.
De volgende dag stond Cape Tribulation op het programma, dit is een oud tropische regenwoud met een hoge diversiteit aan planten. Op de weg richting dit regenwoud moesten we via de pond een rivier oversteken. Op de pond stonden we langs een politieauto geparkeerd, deze man was zo vriendelijk en begon direct een praatje met ons te maken. Hij vertelde ons dat het 's avonds erg koud werd in het regenwoud en gaf ons de volgende tip: when you're cold at night, you should burn some kano's. Dit was blijkbaar de nieuwe trend waar ze heel blij mee waren op het politiebureau. Het regenwoud ligt direct aan het strand / zee, dit zag erg mooi uit.
Verder hebben we het national park Mossmen Gorge bezocht. Een erg mooi park met een prachtige rivier waar je heerlijk een duik in kunt nemen. Daarna zijn we weer terug gereden naar Cairns om hier ons laatste 2 nachten door te brengen. We hebben de laatste 2 dagen heerlijk gebarbequed, dat moest gewoon nog even gebeuren.
De laatste dag hebben wij onze auto ingeleverd. Ons totaal aantal kilometers kwam neer op 10.633, nooit gedacht dat onze Ford Falcon Stationwagon dit zou halen! Daarna hebben we onze vlucht gepakt richting Singapore!
Eenmaal in Singapore aangekomen hebben we direct een taxi richting ons hostel gepakt, wat bleek, het hostel was verhuisd naar een nieuwe locatie, wij balen. Wij dachten in eerste instantie dat we opgelicht waren, omdat we voor een oud verlaten (kraak)pand stonden. Dus hebben wij rond 23.30 uur een taxi proberen aan te houden, maar tot onze verbasing reden ze allemaal door. Een paar locale studenten legde ons uit dat de taxichauffeurs na 00.00 uur een hoger tarief hanteerden. Dus hun advies was, ga maar even een burger happen bij het luxe 3 sterren restaurant de Gele Driepoot (MC) en kom rond 00.00 uur maar weer terug. Inderdaad, na 00.00 uur stopte ze ineens allemaal. De meeste taxichauffeurs kunnen bijna geen engels, maar taxichauffeur nummer 6 gelukkig wel en bracht ons naar ons hostel. Het nieuwe hostel was pas een goede week geopend, dus alles was nog gloedje nieuwe, ideaal.
De volgende dag hebben we gelunched met mijn ex-collega van Intervet Lynn Koh (erg spontane en vriendelijke vrouw). Ze heeft ons na de lunch nog wat tempels laten zien en 's avonds hebben we haar kantoor op de 31ste etage mogen bekijken, een erg mooi uitzicht. De volgende dag hebben we de toeristisch plekken van Singapore bezocht, zoals de malion en het hotel waar een boot bovenop ligt. Daags daarna hebben we nog een keer gedinneerd met Lynn. Ze had ons meegenomen naar een lokaal eettentje waar we Laksa geserveerd kregen, een typisch gerecht uit Singapore, erg lekker. Wij vonden Singapore een geslaagd avontuur en het was natuurlijk erg leuk dat we Lynn eindelijk ontmoet hadden.
Groetjes vanuit Bangkok.

Dian

Hoihoi!
Dat ziet er weer even anders uit dan het westerse Australië. Maar idd wel erg mooi!
Alleen jammer dat het weer bij sommige hoogtepunten niet zo mee zit!
Geniet en geniet en geniet!
Xx

jans

haai, haai.

Weer een leuk verhaal.
Doet me goed om te lezen dat jullie veel de natuur opzoeken.
Het duiken lijkt me geweldig en dan ook nog de dieren aanraken. Helemaal super.
Wij hoeven hier niet te duiken want we worden vanzelf nat als we naar buiten gaan.

Jongelui geniet weer verder,
Schrijf optijd een verhaal dan genieten wij ook.

Groetjes jans

Anna

Wat is de wereld toch mooi,en wat een geluk dat je veel ervan met je eigen ogen kunt zien.
En wat weer een geweldig reisverslag,Moi MOi.

Liefs Wiek en Anna

gert e groot

Hoi David en Yvonne,

Wat een gezellig uitgebreid verslag weer van jullie laatste dagen in Australië en van jullie eerste indrukken uit Singapore.
De foto's zijn weer helemaal super. Ik persoonlijk geef toch de voorkeur aan de foto's met al dat natuurschoon i.p.v. al die skyscrapers!!
Maar goed de grote stad Bangkok heeft natuurlijk ook haar bekoringen.
Leuk om daar een ex collega tegen te komen, die jullie wat kan verhalen over haar land en de nodige dingen kan laten zien.
Jullie zien er goed uit op de foto's; volgens mij een teken dat jullie samen het goed maken en volop genieten van al het moois daar.

Blijf dit doen en geniet samen extra van de komende feestdagen, hopelijk bij tropiosche temperaturen!!

Groetjes,

Wim en Gert.

Lucie

Lieve Yvonne en David,

We zitten nu aan ons kerstdiner, en we moesten aan jullie denken. We willen jullie een hele fijne kerst wensen daar! Heel bijzonder om dat eens ergens anders te vieren, in de zon. Ook alvast een fijne jaarwisseling! Geniet er nog maar flink van :)

Liefs Oma Driessen, Maria, Henk, Cyril, Guus en Lucie