davidenyvonne.reismee.nl

Noord Thailand

Hallo Luitjes,
Op 11 december zijn wij naar Bangkok gevlogen. Het was nog even spannend omdat wij geen ticket hadden geboekt waaruit bleek dat wij Thailand gingen verlaten. Tijdens het inchecken heb ik Yvonne nog 2x aangetikt dat ze zich niet zo verdacht moest gedragen. Gelukkig heeft dit mogen baten, we zijn zonder problemen Thailand binnengekomen.
In Bangkok hebben we nog even een bezoekje gebracht aan de Platinum shopping mall, omdat Yvonne niet meer te houden was (ik mezelf alweer opgeofferd!!!). In Bangkok is het heel gebruikelijk dat men geen helm draagt onder het scooter rijden, maar deze gebruikt om andere dingen mee te beschremen. Wij zagen een man op een scooter die diversen kratten bier achter op zijn scooter had gebonden en daarbovenop zijn helm had geplaatst. De veiligheid van de pils ging boven zijn eigen veiligheid, zoals het uiteraard hoord.
Na ruim 2 dagen Bangkok hebben we de nachttrein (die deed er maarliefst 17 uur over) naar Chang Mai in het noorden van Thailand gepakt. Toen wij beiden in slaap waren gevallen werd ik midden in de nacht door een zatte Engels man lastig gevallen. Hij wenste me ten eerste een Merry Christmas (was een beetje aan de vroege kant) en ten tweede klom hij mijn bed in, omdat hij niet meer wist welk bed van hem was. Uiteindelijk vertrok hij weer, kroop nog wat over de grond en .......
In Chang Mai hadden we een perfect hostel/hotel gevonden met een mooi zwembad, ideaal. We hebben nog wat toeristenbureau's bezocht zodat we de beste prijs kregen voor de drie toeren die we uiteindelijk geboekt hebben. De volgende dag hebben we een scoorter gehuurd en zijn we wat tempels gaan bezichtigen. 's avonds hebben we nog wat wat verschillende hapjes op de markt geproefd, erg lekker overigens. Wanneer je vraagt wat het verschil tussen 2 gerechten is, krijg je telkens weer het antwoord: same same, but different! Dit vonden wij dan telkens weer een erg verhelderend antwoord.
Onze eerste trip was naar het Doi Inthanon National Park, dit is het hoogste punt van Thailand. Toen wij 's morgens werden opgehaald werden wij begroet door onze gids, een echte she/male, ze (een groot woord natuurlijk) was volgens mij vergeten haar snor te scheren, beetje jammer. We hebben onderweg 2 watervallen, een markt, een lokaal dorp waar ze eigen gemaakte koffie hadden, het hoogste punt en 2 tempels bezocht.
De volgende dag hadden we een thaise kookcursus gedaan, we mochten ieder 5 gerechten klaarmaken. Een van de mensen die deed koken was een Zweedse jongen met een ontzettende hangover, hij had de avond ervoor aan de cobra/schorpioen wishkey uit Laos gezeten. Al met al was een zeer geslaagde en leervolle dag. De afgelopen dagen hadden wij al tientallen folders van het Muay Thai boxen gekregen, dus gingen wij deze avond maar eens een kijkje nemen. Onze verwachtingen waren hooggespannen, maar wat bleek, het eerste gevecht begon met een jongen van rond de 11 jaar (leek althans op een peuter). Onze verwachtingen kwamen niet helemaal uit. De ober die ons pils verzorgde was overigens nog jonger, naar verwachting 8 jaar. Al met al was het toch een vermakkelijk avond geweest.
Daag daarna hadden wij een tour naar de Golden Triangle (drielanden punt tussen Thailand, Laos en Myanmar) en de Long Necks. Tijdens deze tour hadden wij weer dezelfde gids al wij de eerste tour hadden, de she/male. Wij vonden beiden de White Tempel in Chang Rai het hoogte punt van de trip.
Daarna hebben we nog een paar dagen in Chang Rai doorgebracht om vervolgens door te reizen naar Laos.

jans

haai, haai.

Weer een mooi reisverslag.
Dit keer geen slecht weer tijdens de bezichtigingen ?
Wat een geluk.
Geniet van jullie reis dan doen wij dat ook.

Groetjes jans jans

Wim en Lianne

Wij vonden de witte tempel ook erg mooi, toen wij vorig jaar in Thailand waren.
Verder wensen wij jullie het allerbeste voor 2012 en een goed vervolg van jullie reis.

Groeten, Wim en Lianne Hopmans