davidenyvonne.reismee.nl

Kerstavond in een boomhut!

Heeey,
Aangekomen bij de grens na een leuke busreis met achter in de bus een kip die nogal wat lawaai maakte. Aan de grens kosten ons een visum 35 dollar, helaas hadden wij geen dollars bij ons en moesten we in thaise bath betalen. Fijn dat meneer de wisselkoers dan net iets hoger heeft ingezet dan normaal. We moesten 1500 bath maarliefs €37,50 euro betalen voor ons visum!! We hadden expres het visum niet in thailand gekocht omdat dat duurder zou zijn dan aan de grens, niet dus! Ook kosten een visum voor duitsers maar 30 dollar.. logisch!
Toen we in Huay Xai, Laos, gearriveert waren hebben we meteen maar een tripje geboekt voor de Gibbon Experience. 's avonds zijn we nog met een tsjechisch stel gaan uiteten en vervolgens zijn we met zijn 2e afgezakt in de kroeg voor een paar biertjes, toevallig kwamen we ook nog 2 jongens uit deurne tegen!
The Gibbon Experience, 2 nachten verblijven (inclusief kerstavond) in een boomhut in de jungle met overdag ziplines (kabelbanen) van maarliefs 600 meter lang op 100-150 meter hoogte! Heel gaaf om zo over de jungle heen te zweven!!! De badkamer was ook geweldig. Hij was aan de voorkant helemaal open zodat je een prachtig uitzicht had tijdens het douche! Als kerstontbijt hadden we heerlijke afgebakken broodjes, fijn na 3 x per dag 2 dagen lang rijst.
Op eerste kerstdag kwamen we terug in Huay Xai. 's avonds hebben we maar een visje voor ons kerstdiner besteld. Helaas ontbrak het kerstgevoel, ze vieren in Laos namelijk geen kerst. Vervolgens gingen we maar wat biertjes nuttigen, waar we om half 11 de kroeg uitgekeken werden omdat ze wilde sluiten!! Toen zijn we nog bij een paar Lao mensen op straat aangeschoven waarvan de kroegbaas vroeg of we een biertje lusten. Gezellig wat met deze mensen gedronken. Uiteindelijk vroegen we wat we moesten betalen waarop we het antwoord kregen: 'that's up to you'. Wie wil nou niet zo'n kroegbaas!
De volgende 2 dagen hebben we een boottocht gedaan naar Luang Prabang. Het was helaas niet de beste schipper die je kon krijgen, hij ramde nogal wat woonboten, gewone boten en aanmeren was ook niet zijn sterkste punt! Op de boot hebben we nog wat duitse vrienden ontmoet waar we de afgelopen dagen mee samen reisde. Jammer genoeg kunnen ze davids en mijn biertempo nog niet handelen.
In Luang Prabang hebben we 1 dag een fiets gehuurd en een beetje de stad verkend. De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en 2 watervallen bezocht. Allebei hele mooie watervallen met verschillende lagen, echt helder blauw water en wat boompjes! 's avond hebben we met onze duitse vrienden een Lao BBQ gedaan. Echt in een super leuk romatisch restaurantje!
Gisteren zijn we naar een 7,5 uur durende busreis aangekomen in Vang Vieng. Tijdens de busrit hadden we echt een prachtig uitzicht over de bergen!! We hebben uiteindelijk een guesthouse ver buiten de stad gevonden in the middle of nowhere. Toen we 's avonds thuis kwamen hebben we met de baas van het guesthouse en zijn vriend wat home made lao lao (whiskey) gedronken, goed spul! Met een shotjesglas ging die bij ons 6e rond totdat zijn fles leeg was...Pen en papier werden erbij gehaald om ons iets uitteleggen. Ook beweerde deze man dat die 2 jaar in Texas had gewerkt, beetje vreemd dat die dan nog geen 2 woorden engels sprak.
Vanavond zullen we hier ons nieuwe jaar gaan inluiden! Iedereen een spetterende jaarwisseling gewenst!

jans

haai, haai.

Ook voor jullie een spetterende jaarwisseling.
Geniet van het bier.

Groetjes Jans jans

Anna

Hoi,HOI

Wat moi,een geweldig nieuwjaar,en ik hoop dat het nog mooier wordt voor jullie,ofschoon ik niet kan geloven dat
het nog beter kan zijn dan jullie nu al hebben.

Liefs Anna en Wiek.

Gert de Groot

Hoi Yvonne en David,

Op de eerste plaats de allerbeste wensen voor jullie twee voor een heel mooi, gelukkig en gezond 2012.
Hopelijk hebben jullie een gezellige oud en nieuw gehad.
Wij waren op oudjaarsavond bij een zus van mij in Schijndel, waar we al een jaartje of 15 of 16 komen.
En gisterenmiddage en avond natuurlijk bij de opa en oma van David in Mill, waar we lekker gegeten hebben van de hollandse bouillonsoep met vlees en balletjes en de overheerlijk pasteitjes met rundvlees.
En last but not least de lekkere krentenbollen.
Maar helaas zonder David en Yvonne en ook zusje en broertje waren er niet, hadden verplichtingen elders.
Op tweede kerstdag in St. Anthonis gegourmet; jullie kennen dat wel met die pannetjes, waar je dan lekker lang op moet wachten voor het gaar en klaar is.
Was weer heel gezellig en zusje en broertje waren er toen wel bij.
Mama en papa hadden weer goed gezorgd en we hebben nog lekker kunnen lachen om de interviews die jullie gemaakt hebben voor de 50e verjaardag van mama Marianne.

Wat een geweldige verhalen weer van jullie en wat hebben jullie weer veel ondernomen. Inmiddels alweer 4 maanden weg uit ons kikkerlandje, nog geen heimwee of zin om naar huis te gaan??
Nou als ik zo de verhalen lees, dan vermaken jullie je nog prima daar en zullen jullie ook wel de geplande tijd wegblijven.

Geniet daarom nog maar lekker van elkaar, de Aziatische culturen, de mensen en van de verschillende biertjes!!

Groetjes,

Wim en Gert.