davidenyvonne.reismee.nl

2 Daagse tour & Pattaya

Heeey luitjes,

Zondag 4 september moesten we om 7.30 uur klaar staan voor onze 2 daags trip. Eenmaal aangekomen in Ratchaburi legde onze gids uit wat de floating market precies inhield. Vervolgens konden we voor 150 bath (Euro 3,75) in een bootje stappen en zo de floating market bekijken. Het was mooi om te zien, alleen jammer dat het erg toeristisch was. We zijn daarna doorgereden richting de River Kwai. Ondertussen hadden we wel ergens gelunched (uiteraard rijst met ...). Eenmaal bij de River Kwai aangekomen zijn we eerst naar het museum geweest, dit museum vonden wij beiden niet heel spectaculair. We zijn daarna naar de beroemde brug gelopen net zoals honderden andere mensen. Het was wel leuk om een keer gezien te hebben.

Hierna zijn we afgezet bij een treinstation. De reden hiervoor was het mooie uitzicht en dat konden wij beiden beamen. Vervolgens mochten wij weer het busje in om naar ons hostel te gaan. Eenmaal aangekomen, bleken het diversen woonboten te zijn die op een of andere manier aan elkaar verbonden waren, maar zag er verder prima uit. We hebben hier nog gezellig een praatje kunnen maken met een amerikaanse meneer en 2 engelse dames. De 2 dames hadden nog wat tips en trucs voor de landen Vietnam en Cambodja, ideaal!

De volgende dag moesten we weer vroeg uit de veren. Na het ontbijt stond de activiteit bamboe rafting op het programma. We zaten met ongeveer 10 personen op een vlot die vervolgens met een boot tegen de stroming in werd voortgetrokken. Toen de boot een heel stuk stroom opwaarts was gevaren, werden we losgekoppeld en dreven we weer terug naar waar we vandaan kwamen. Dit was dus bamboe rafting! wij hadden hele andere verwachtingen.

Daarna zijn we olifant gaan rijden, dit was leuk om een keer meegemaakt te hebben.

Vervolgens zijn we doorgereden naar het 2de wereld oorlogmuseum. Dit museum draaide om Hellfire Pass (Death Railway). Dit is een gedeelte van de spoorlijn die tussen Thailand en Birma door oorlogsgevangenen werd aangelegd in WO II. Dit was indrukwekkend om een keer gezien te hebben. Na de lunch zijn we doorgereden naar 2 watervallen, hier hebben we nog wat mooie foto's kunnen schieten. Daarna konden wij weer 3 uur de bus in richting Bangkok. Rond 19.00 uur kwamen we aan bij ons hostel in China Town. Het viel meteen op dat er erg veel autosloperijen zaten, want alle banden, motorblokken, etc lagen ruim opgeslapeld op straat.

Dinsdag zijn we naar wat bekende shopping mals gaan kijken en hebben we nog wat aan sight seeing gedaan. 'S avonds hebben we een drankje gedaan op Khao San Road (drukke backpackers straat). We werden op straat door diversen mensen aangesproken of we interesse hadden in een pingpong- of meloenenshow (we willen hier verder niet over in detail treden), maar we hebben hier wijselijk vanaf gezien.

De volgende dag hebben we de bus gepakt richting Pattaya (de sex-stad van Thailand). Dit bleek wel toen wij 's avonds over straat liepen en overal schaars geklede dames/heren(?) rond zagen lopen, Amsterdam is er niets bij. Ik werd bijna aangerand terwijl Yvonne er gewoon langs liep (mij helpen ho maar!). Veel 'ouwe vieze' mannen uit Engeland hadden hier de tijd van hun leven! De volgende dag hebben we nog even op het strand gelegen zonder zon, maar na 2,5 uur bleek dat er wel degelijk zon aanwezig was geweest, waardoor wij nu als 2 kreeften rondlopen.

We pakken vandaag het vliegtuig naar Indonesie (Jakarta), daar hebben we erg veel zin in!

Groetjes

Nikkie Wintjes

Leuk om weer een verhaaltje te lezen! Denk aan de vlaggetjes he?! ;) Heel veel plezier in Indonesië!
Liefs Nikkie

Dian Wellen

Hee Kreefjes,

Zo te lezen al druk on tour! Klinkt allemaal erg leuk (op een aanranding zonder hulp van je Vonny na).
Super veel plezier op Indonesië!

Xx

Lucie

Klinkt goed allemaal. Fijn dat jullie het nu al zo naar jullie zin hebben :) Jammer dat er wat dingen zijn die tegenvallen, maar er blijft genoeg leuks over!
Jullie snappen natuurlijk wel dat we al uitkijken naar wat leuke pica's.
Veel plezier in Indonesie!
xx

jans

Hallo David en Yvonne,
Worden jullie hier niet moe van ? -grapje-
Jullie doen zoveel dingen in z'n korte tijd.
Klinkt allemaal erg leuk en mooi.

Pas maar op. Het kreeften seizoen is open.
Geniet van jullie volgende trip en we wachten vol spanning op een nieuw bericht.

Groetjes

roelleke

haha die david aangerand door een shemale! had niet anders verwacht ouwe sniperd! :) have fun in jakarta!

Janneke

Leuk om jullie te volgen en herinneringen op te halen. Heeeeel veel plezier in het mooie Indonesië!
Groetjes, Janneke

Trui

Wij blijven jullie volgen.Ben heel benieuwd hoe jullie het
eiland Bali vinden.Groetjes.

Lotte K

Lieverdsss, klinkt goedd!! Jullie zitten idd niet stil, gaaf hoor! Veel plezier in Indonesië, en inderdaad: Show us some picturesss!

jans

Haai,
Prachtige foto's.
Raar dat jullie daar lopen.
Groetjes.
Ps. we eten erwten met gebakken piepers. heerlijk

gert de groot

Hoi David en Yvonne.

Dank weer voor het uitgebreide reisverslag en de mooie foto's.
Jullie hebben inmiddels alweer behoorlijk wat gezien van alle bijzonderheden daar.
Jammer dat jullie de ping pong show aan jullie voorbij hebben laten gaan; is toch echt de moeite waard.
Je staat versteld hoever ze met deze balletjes kunnen schieten!!
Ja, de sexindustrie is erg groot daar, maar ja van de andere kant voorziet deze velen van inkomsten, hoewel een andere broodwinning wellicht meer welkom zou zijn.
En nu op naar Indonesië; we zijn benieuwd naar jullie belevenissen daar.
Take care and have fun!!

Wim en Gert.

Sanne V.

Mooie foto's en leuk verhaal guys! Heel veel plezier in Indonesië, ik houd jullie in de gaten ;)

Dikke kus, S.

Renske

Heey matjes,

Leuk om jullie op olifanten te zien! En de rest van de plaatjes is natuurlijk ook erg mooi.. Heel veel plezier verder! En geniet ervan!

harrie thea

ha yvonne en david
genoten van jullie mooie foto's
indonesie, is echt een mooi land
geniet samen