davidenyvonne.reismee.nl

Het tropische Maleisie!

Heeey jong en oud,
Eindelijk hebben we weer even tijd gevonden om een verhaaltje op onze site te zetten. We hebben het de laatste tijd ook zo druk gehad met uitslapen, op het strand liggen, heerlijk uiteten gaan, bier drinken en ga zo maar door. Jullie mogen van geluk spreken dat jullie niet in onze slippers staan!
Na ons avontuur in Vietnam zijn wij naar Kuala Lumpur (KL) gevlogen. Eenmaal geland zijn wij direct een hapje gaan eten in een lokale eettent genaamd Mc Donalds (candlelight dinner). In Vietnam hadden wij helaas geen enkele Mc Donalds kunnen spotten. Het viel ons direct op dat er in deze stad heel heel heel, maaar dan ook heel veel shopping malls zijn (Yvonne was natuurlijk zo blij als een klein kind). Het viel ons ook op dat er ongeveer 500 Star Bucks Coffee shops zitten in KL, dus hebben wij hier uiteraard weleens een bakkie gedaan. Verder hebben we de Twin Towers bezocht (laf torentje), zijn een paar keer naar de bios geweest toen het maar weereens pijpenstelen stond te regen en hebben uiteraard geshopt. Het leuke aan shoppen met Yvonne is dat ik altijd leuke kleren vind en zij een stuk minder.
Na KL hebben we de bus gepakt naar Melaka, een rustig plaatsje aan de kust. We hebben hier nog even wat info bij ons guesthouse ingewonnen, maar hij zij ons dat hier niet veel te doen en te zien was (god mag weten waarom dit als highlight in de Lonely Planet stond). Het hoogtepunt van dit plaatsje was naar mijn mening het lokale gerecht Laksa wat wij hier hebben gegeten. Wij vonden dit beiden helemaal top.
Hierna zijn wij doorgereisd naar de oostkust van Maleisie waar we de volgende tropische eilanden hebben bezocht: Tioman, Redang en de Perhentian. Hier hebben we geprobeerd helemaal tot rust te komen, simpel weg omdat we eraan toe waren. Zal wel komen omdat we het oh zo zwaar hebben of we worden gewoon een dagje ouder. We hebben op alle 3 de eilanden gedoken, maar op Redang hadden we een all in pakket geboekt met 5 duiken, transport, 2 nachten accomodatie en al het eten. Dit vonden wij beiden helemaal top.
Na wat ontspanning hebben wij een bezoekje gebracht aan het national park Taman Negara. Wij hebben op eigen houtje een stuk van dit park verkent, maar helaas waren er een hoop paden gesloten i.v.m. reparatiewerkzaamheden. De volgende stop was de Cameron Highlands (theeplantages). Wij vonden de highlands erg mooi en de temperatuur is er erg aangenaam. We hebben hier uiteraard een bakkie thee gedronken, maar ook een bakkie aardbeidenkoffie, smaakte best goed.
Na ons thee avontuur zijn we donderdag doorgereisd naar George Town op het grote eiland Penang. De volgende dag stond in het teken van het regelen van een visum voor Thailand. We kwamen om 11.45 uur aan bij het Thaise Consulaat. Voor het aanvragen van een visum had je tot 12.00 uur de tijd. Wij snel de formulieren ingevuld en ingediend, maar wat bleek, hij had ook nog kopieen van ons paspoort nodig. Deze konden zij uiteraard niet voor ons maken. Voor het consulaat stonden uiteraard mensen met een kopieerapparaat klaar om kopieen voor ons te maken voor uiteraard veel te veel geld. Wij weer snel terug, hadden we te weinig geld bij ons en in de buurt was geen enkele pinautomaat te bekenen. Wij vragen of we vanmiddag bij het ophalen van onze paspoorten konden betalen, maar daar kwam niks van in zei de man en hij wees ons er vriendelijk op dat we nog 2 minuten hadden om aan geld te komen (ambtenaren), want anders konden we na het weekend weer terug komen. Wij snel een dealtje (120 RM lenen = 130 RM terug betalen) kunnen sluiten met de man van de beveiliging en gelukkig op de valreep onze visa aanvraag kunnen indienen. 'S middags direct de man van de beveiliging afbetaald en even later konden we onze visa ophalen. Dit was voor ons nogal een hectische dag, maar gelukkig is alles goed afgelopen.
Het grote nadeel van Maleisei vonden wij dat het bier hier zo ontzettend duur is. Het was voor ons hier nogal afkicken geblazen. Als we dit van tevoren hadden geweten dan .......
Nu zitten we heerlijk in het zuiden van Thailand te chillen op de bounty eilandjes. Helaas vertrekken wij op 4 april alweer naar het koude Nederland. Tot volgende week allemaal!
Hier is nog een link voor enkele leuke foto's
Groetjes,
David & Yvonne

jans jans

Haai haai,

Wat hebben jullie het toch moeilijk met al die beslissingen en druk hiermee.
Lijkt me ook erg moeilijk om te moeten beslissen of je op het strand gaat liggen.
Jammer dat jullie verhalen nu afgelopen zijn.
Maar je mag wel gewoon doorgaan met schrijven.
Fijn, dat we jullie volgende week weer zien.
We lopen wel een keer binnen.
Goeie reis terug en tot volgende wek een keer.

Groetjes jans jans jans jans

Trui

Ja ja aan alles komt een eind.Maar wij zijn heel bij om jullie weer terug te zien.Dus welkom in Nederland waar het met de kou wel meevalt.
Dat mooie strand met helder water moet je maar meebrengen.Tot gauw.Groetjes

Anita

Heeee David en Yvonne,
Wat een mooie verhalen en mooie foto's allemaal. Jammer dat het er op zit, maar volgens mij kunnen jullie op een mooie tijd terug kijken.

Fijne thuisreis en kom een keertje aanwaaien.
Groeten,
The Cash Management Singers

Gert de Groot.

Hoi david en Yvonne,

Wat kunnen 7 maanden toch snel gaan; zeker als je zoveel van de wereld in die tijd hebt gezien!!
Wat zullem jullie volgende week rijk terugkeren.
Ja, ik bedoel natuurlijk niet financieel rijk maar met name geestelijk rijk met al die ervaringen en indrukken uit al die door jullie bezochte landen en eilanden.
Ook wel een beetje jaloers op jullie twee.
Maar natuurlijk horen we straks van jullie de verhalen nog eens een keer en ongetwijfeld zien we dan de vele mooie foto's.
Wat zijn die foto,s weer mooi van dat overweldigende groen van de natuur daar en wat zien die bounty strandjes er uitnodigend uit; heerlijk om daar teliggen en te genieten van de zon en de zee.

Hopelijk smaakt het bier ook weer als jullie de volgende week thuis zijn.
We wensen jullie nog een paar hele mooie dagen toe, een goede thuisreis en voor dadelijk alvast een WELKOM THUIS!!!

Groetjes en tot ziens,

Oom Wim en Gert.

Anna

Moi moi

Maar nu is het tijd om naar huis te komen,en kunnen we zien of jullie er echt zo goed uitzien,we zullen dan maar eerst een afspraak maken,jullie zullen thuis ook wel weer heel veel te doen hebben,geniet van de laatste dagen,en
het is in nederland ook mooi,echt waar en bier hebben we ook genoeg.

hoie en tot gauw.
Liefs Anna en Wiek.

thea brugmans

hallo luitjes de laatste loodjes van jullie wereldreis
het zit er bijna op nog veel plezier samen en tot ziens we komen een keertje langs groetjes thea harrie

Sjaak

Hey jullie samen! Aan alles komt een einde maar de mooie herinneringen blijven ! Ik hoop dat je snel even aankomt om van deze geweldig mooie reis nog even wat te vertellen. Goeie vlucht(en) terug en veilig thuis.
Groeten Sjaak traffic manager haha.